نرم افزار مالی و حسابداری هلو

شاپ هلو - نمایندگی فروش و خدمات تکمیلی نرم افزار هلو

نرم افزار مالی و حسابداری هلو

شاپ هلو - نمایندگی فروش و خدمات تکمیلی نرم افزار هلو

چرا آموزش حسابداری صنعتی و پیمانکاری برای هر شغلی مورد نیاز است؟

حسابداری صنعتی و پیمانکاری

 

هر کسب‌ و کاری فارغ از زمینه، اندازه و مقیاسی که در آن فعالیت می‌کند، برای مدیریت صحیح در مورد هزینه‌ها نیازمند کمک یک حسابدار یا فردی است که در زمینه‌ی حسابداری، آموزش لازم را دیده باشد. بعد از حسابداری مالی مهم‌ترین شاخه از  این علم، حسابداری صنعتی است. هم‌چنین به دلیل افزایش فعالیت‌های پیمانکاری موضوع حسابداری پیمانکاری نیز یکی دیگر از سرفصل‌های حسابداری است که تسلط به آن نیازمند آموزش ویژه‌ای با عنوان آموزش حسابداری پیمانکاری است. این مقاله سعی دارد با پرداختن به این دو موضوع دلیل اهمیت این سر شاخه‌های علم حسابداری را شرح داده و با توضیح وظایف آن‌ها به تشریح نیاز به آموزش حسابداری صنعتی و آموزش حسابداری پیمانکاری برای حسابداران بپردازد.

در این راستا به توضیح موارد زیر می‌پردازیم:

·         وظیفه‌ی حسابداری صنعتی چیست؟

·         حسابدار کدام کسب‌وکارها نیاز به آموزش حسابداری صنعتی دارد؟

·         در دوره‌های آموزش حسابداری صنعتی چه مواردی آموزش داده می‌شود؟

·         حسابداری صنعتی چگونه به مدیران و صاحبان مشاغل یاری می‌رساند؟

·         قراردادهای پیمانکاری چیست؟

·         روش‌های متداول حسابداری پیمانکاری کدام است

 

وظیفه‌ی حسابداری صنعتی چیست؟

فرقی نمی‌کند یک واحد تولیدی یا خدماتی در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند یا گستره‌ی این فعالیت تا چه اندازه وسیع  است، به‌هرحال مدیران و صاحبان آن باید کنترل لازم را بر دستمزدها ، بهای تمام‌شده‌ی محصولات و سایر هزینه‌ها داشته باشند و چنانچه اطلاعات دقیقی در این زمینه موجود  نباشد، مدیران در تصمیم‌گیری‌های خود مبنی با افزایش تولید یا تغییر رویکرد مجموعه در ارائه‌ی خدمات با مشکل مواجه می‌شوند. اینجا است که اطلاعات به‌دست‌آمده و تدوین‌شده با علم حسابداری صنعتی به کمک مدیران می‌آید.

وظیفه‌ی حسابداری که در زمینه‌ی آموزش حسابداری صنعتی دوره‌ دیده و بر آن مسلط باشد این است که اطلاعات مربوط به هزینه‌ها را جمع‌آوری کرده، بهای تمام‌شده‌ی محصولات و خدمات را محاسبه کند، توانایی تجزیه ‌و تحلیل گزارش‌های آماده ‌شده را برای ارائه‌ی راه‌حل‌های کاهش بهای تمام‌شده تولیدات بیان کند و به ‌این ‌ترتیب ابزار لازم برای مدیریت یک کسب‌وکار در زمینه‌ی هزینه‌ها را در اختیار کارفرما یا صاحبان یک مجموعه قرار دهد.

 

حسابدار کدام کسب‌ و کارها نیاز به آموزش حسابداری صنعتی دارد؟

تشریح وظایف حسابدار درزمینه‌ی حسابداری صنعتی و خود واژه‌ی صنعت در این شاخه از علم حسابداری ممکن است این تصور را ایجاد کند که فقط حسابدار مشاغل تولیدی-صنعتی و کارخانه‌ها نیازمند آموزش حسابداری صنعتی هستند. اما این تصور صحیح نیست. در حقیقت همه‌ی مشاغل اعم از بانک‌ها،شرکت‌های بیمه، شرکت‌های حمل‌ونقل،آژانس‌های هواپیمایی، عمده‌فروشی‌ها، دانشگاه و بیمارستان‌ها برای تسلط بر میزان دخل ‌و خرج و در جهت کارایی بیشتر خود نیازمند به سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی آموزش حسابداری صنعتی به حسابداران خود هستند.

 

در دوره‌های آموزش حسابداری صنعتی چه مواردی آموزش داده می‌شود؟

آنچه در این بخش به آن پرداخته می‌شود در حقیقت تشریح وظایف حسابداری صنعتی است.فردی که در زمینه‌ی آموزش حسابداری صنعتی دوره‌دیده باشد درنهایت می‌تواند :

v     هزینه‌های یک دوره را پیش‌بینی و برآورد کند.

v     هزینه‌های تولید را جمع‌آوری کرده، تفکیک و تسهیم کند.

v     محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط مجموعه را ارزیابی و قیمت‌گذاری کند.

v     به مدیران مجموعه در جهت انتخاب بهترین راه‌حل ممکن در موارد مختلف کمک کند.

v     روش‌های کنترل هزینه و کاهش آن را تا حد ممکن تشخیص دهد.

v     در جهت برنامه‌ریزی و اجرای آن به مدیران خودیاری برساند.

 

حسابداری صنعتی چگونه به مدیران و صاحبان مشاغل یاری می‌رساند؟

بی‌دلیل نیست که نام دیگر حسابداری صنعتی، حسابداری مدیریت است.حسابداری صنعتی همچون بازوی قوی مدیر در ارتباط با برنامه‌ریزی و کنترل فعالیت‌ها عمل می‌کند و در جهت برنامه‌ریزی و کنترل دقیق فعالیت‌ها و ارزیابی عملیات انجام‌شده به مدیر یا مدیران یک مجموعه یاری می‌رساند. بدون شک اگر مدیران طراز اول یک کسب‌وکار در زمینه‌ی کنترل هزینه‌های مواد، دستمزد و سایر هزینه‌های تولیدی یا خدماتی  اطلاعات کافی نداشته باشند در تصمیم‌گیری‌های خود  در زمینه‌ی افزایش بهره‌وری و تولید با مشکلات اساسی مواجه می‌شوند.

 اهمیت حسابداری صنعتی و گستردگی مطالبی که برای تسلط بر آن وجود دارد،باعث شده است وب‌سایت‌های بسیاری وارد حیطه‌ی ارائه‌ی  دوره‌های آموزش حسابداری بشوند که شما می‌توانید برای بهره‌مندی از آن‌ها اقدام به دانلود رایگان آموزش حسابداری در دوره‌های صنعتی،مالی و پیمانکاری بکنید.

 

قراردادهای پیمانکاری چیست؟

قدم اول برای آموزش حسابداری پیمانکاری شناخت ارکان یک قرارداد پیمانکاری است. این ارکان شامل کارفرما، پیمانکار و قرارداد می‌شود.

همان‌طور که از واژه‌ی کارفرما پیداست او شخصی حقیقی یا حقوقی است که اجرای عملیات خاصی را به پیمانکار واگذار می‌کند.این واگذاری می‌تواند بر اساس شناخت  و توافق قبلی صورت بگیرد یا در طی اجرای یک مناقصه‌ی عمومی و رقابتی به شخص یا گروهی سپرده شود.کارفرما در حقیقت تأمین‌کننده‌ی منابع مالی یک طرح است و برای نظارت بر اجرای آن از دانش مهندسان مشاور بهره می‌گیرد.

پیمانکار نیز در حقیقت شخصی حقیقی یا حقوقی است که وظیفه‌ی اجرای یک عملیات را بر عهده می‌گیرد و می‌تواند برای سهولت در کار خود در بعضی از فعالیت‌های خرد با پیمانکاران جزئی‌تر قرارداد امضا کند.

و در نهایت قرارداد رابطه و تعهد حقوقی بین کارفرما و پیمانکار است که تمام موارد مسئولیت هر دو طرف نسبت به یکدیگر از ابتدا تا انتهای کار در آن ذکر می‌شود.

 

روش‌های متداول حسابداری پیمانکاری

به‌طورکلی برای ثبت حسابداری در حسابداری پیمانکاری دو روش عمده وجود دارد.

1.       روش کار تکمیل یافته

2.       روش درصد پیشرفت کار

درروش اول یعنی روش کار تکمیل یافته محاسبه‌ی سود زمان انجام می‌شود که بخش اعظمی از کار انجام‌شده باشد و طرفین بر اساس مفاد قرار خود عمل کرده باشند و درروش درصد پیشرفت کار محاسبه‌ی سود بر مبنای استدلالات خاصی شناسایی‌شده و در مقطعی زودتر از تکمیل فرآیند انجام پروژه انجام می‌شود.

به‌هرحال تسلط بر هر دو روش و زیروبم‌های آن نیازمند آموزش حسابداری پیمانکاری است و می‌توانید دوره‌های  آن را به‌جای حضور در کلاس از وب‌سایت‌هایی متخصص در زمینه‌ی آموزش حسابداری و از بخش دانلود آموزش حسابداری تهیه کنید.

آموزش حسابداری، آموزش ریاضی نیست!!

آموزش حسابداری کاربردی

 

.

اگر به فکر آموزش حسابداری کاربردی هستید، احتمالاً در خصوص برخی از مشکلات این حرفه شنیده‌اید.

کتاب‌های درسی به تنهایی برای آموزش حسابداری کفایت نمی‌کنند. اولین کتاب درسی من در خصوص آموزش حسابداری کاربردی بالغ بر 1000 صفحه بود. این کتاب پر بود از متن‌ها و نمودار‌های مختلف و گیج‌کننده که واقعاً کارایی لازم را نداشتند. در حال حاضر کتاب‌های آموزش حسابداری و آموزش صورت‌های مالی ساده‌تر و  جذاب‌تر از قبل هستند ولی باز هم فکر نمی‌کنم تفاوتی در انتقال مفهوم داشته باشند. هدف ما در این سایت این است که شما را با راه‌های ساده‌ی آموزش حسابداری آشنا کنیم و مثال‌ها و مقاله‌های مختلف از آموزش حسابداری کاربردی را در بخش دانلود آموزش حسابداری برای شما فراهم آورده‌ایم. برای این منظور ابتدا بهتر است بدانیم حسابداری چیست؟

 

حسابداری چیست؟

بهتر است اینگونه بیان کنیم که آموزش حسابداری مهم‌ترین کلاس تجاری است که شما ممکن است، داشته باشید. مهم نیست که چقدر تجارت و حرفه‌ی شما بزرگ باشد و یا اینکه چه تجارتی را انجام می‌دهید. حسابداری زبان تجارت است. در واقع با این زبان می‌توانید با طلبکاران، سهامدارن و سرمایه‌گذاران وارد مذاکره شوید و در خصوص تجارت خود تصمیم بگیرید. دانش حسابداری به شما کمک می‌کند تا با قدرت زیادی در جامعه‌ی تجاری حضور بهم رسانید.

در آموزش حسابداری کاربردی با دو مقوله‌ی مجزا رو به رو هستید. حسابداری مالی و حسابداری مدیریتی.

 

حسابداری مالی:

چیزی که بیشتر مردم وقتی به یک حسابدار فکر می‌کنند به ذهن آن‌ها خطور می‌کند، همین حسابداری مالی است. حسابداری مالی ارتباط دادن اطلاعات به مشتریان خارج از شرکت می‌باشد. این مشتریان شامل سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان، مشتریان،  تأمین کنندگان و نهاد‌های مختلف دولتی و غیر دولتی می‌باشند. حسابداری مالی تماماً با قوانین و توالی زمانی رویدادها سر و کار دارد.

 

حسابداری مدیریتی:

حسابداری مدیریتی را حسابداری هزینه‌ها هم می‌نامند. وظیفه‌ی این حسابدار تکمیل اطلاعات مورد نیاز مدیران برای تصمیم‌گیری در خصوص آینده‌ی شرکت می‌باشد. در فرآیند حسابداری مدیریتی غالباً با عبارت " چه چیزی " سر و کار داریم. در حسابداری مدیریتی قوانین خیلی کمی حاکم است اما بهترین شیوه‌ها را در این حسابداری داریم. این حسابداری اغلب با حال و آینده در ارتباط است.

 

آموزش حسابداری، آموزش ریاضی نیست!!

روی این عبارت تأکید می‌کنم که آموزش حسابداری را با آموزش ریاضی اشتباه نگیرید. بسیاری از دانش‌آموزان برای فراگیری حسابداری خیلی مقاومت نشان می‌دهند و دلیل آن‌ها این تفکر است که حسابداری همان اعداد ریاضی است و من هم  که در ریاضی واقعاً افتضاحم پس آموزش حسابداری به درد من نمی‌خورد. من دانش‌آموزان زیادی را در کلاس‌های آموزش حسابداری کاربردی خود داشته‌ام که در ریاضی وحشتناک بودند ولی در آموختن حسابداری فوق العاده بودند. آن‌ها به خود قبولانده بودند که حسابداری، ریاضی نیست. پیچیده‌ترین مبحث ریاضی که در حسابداری با آن مواجه خواهید شد تقسیم است. تمام دانشجویان دوره‌ی آموزش حسابداری بازار کار و آموزش صورت‌های مالی کلاس‌های ما، تنها به یک ماشین حساب چهارگانه اساسی نیاز دارند تا بتوانند با همه‌ی این مشکلات و پیچیدگی‌ها کنار بیایند.

 

وقتی در دوره‌ی آموزش حسابداری شرکت می‌کنید باید بر سه نقطه تمرکز کافی داشته باشید:

1-     اصطلاحات حسابداری و مفاهیم آن: شامل نام حساب‌ها و انواع آن می‌شود. شناخت این مفاهیم و اصطلاحات حسابداری برای بالا رفتن توانایی شما در هنگام آموختن حسابداری بسیار مهم است.

2-     ساختار‌های حسابداری: همانند شناخت ساختارهای زبانی برای یک دانشجوی زبان خارجه است. درآموزش حسابداری و آموزش صورتهای مالی ساختار‌های زیادی وجود دارد. یادگیری این اصطلاحات و اینکه در کجا به کار می‌رود بسیار بسیار مهم است.

3-     انجام محاسبات: اگر شما بتوانید جمع و تفریق کنید، تقسیم و یا ضرب کنید، تمام توانایی لازم مورد نیاز در ریاضی را دارید. اما اگر مفاهیم، اصطلاحات و ساختارهای حسابداری را درست متوجه نشوید، شما با حسابداری به مشکل بر خواهید خورد و به سختی آن را متوجه خواهید شد.

 

جمع بندی

پس از پایان حضور در آموزش حسابداری کاربردی و آموزش صورت‌ های مالی شما باید قادر باشید تا از این اطلاعات در دنیای واقعی و در کسب و کار خود استفاده نمایید. پس در پایان دوره‌ی آموزش حسابداری شما باید:

·         متوجه شوید که آموزش حسابداری کاربردی و آموزش صورت‌های مالی می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی به شما کمک نماید.

·         هر یک از انواع مدل‌های حسابداری را بتوانید به خوبی توضیح دهید و به خوبی بتوانید این ساختارها را مورد استفاده قرار دهید.

·         درک و شناخت معادلات حسابداری را اساساً به دست آورده باشید.

·         اصول کلی در آموزش حسابداری کاربردی را درک کرده باشید.

·         از انواع سیستم‌های حسابداری بتوانید به خوبی استفاده کنید. مانند آماده‌سازی ورودی دفاتر روزنامه، تنظیم ورودی‌ها و ورودی‌های بسته.

·         تهیه‌ی گزارشات روزانه و صورت‌های مالی برای شرکت را انجام دهید.

·         تهیه‌ی بیانیه برای شرکت و تجزیه و تحلیل آن را انجام دهید.

·          تجزیه و تحلیل مالی شرکت را انجام دهید.

·         تفاوت‌های حسابداری مالی و حسابداری مدیریت را درک کرده باشید.

·         و...

چگونه حسابداری به کمک کسب و کار کوچک ما می‌آید؟

چگونه حسابداری به کمک کسب و کار کوچک ما می‌آید؟

 

اگر به فکر راه‌اندازی یک کسب و کار جدید و یا رونق بخشیدن به کسب و کار فعلی خود هستید و بودجه‌ی چندانی هم ندارید، احتمالاً مدت زیادی به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید هزینه‌های جاری‌تان را کاهش دهید و با سرمایه‌‌ای که پس انداز  می‌کنید کسب و کارتان را گسترش دهید. یکی از بخش‌هایی که ممکن است خودتان مسئولیت انجامش را بر عهده بگیرید، امور حسابداری است. اگر قبلاً آموزش حسابداریگذرانده باشید و درکی از امور مالی یک تجارت داشته باشید، میتوانید برای حذف هزینه‌های این بخش روی خودتان حساب کنید. اما اگر تجربه‌ی کافی در نگهداری حساب و کتاب یک کسب و کار ندارید، نیاز به استخدام کسی دارید که حداقل آموزش حسابداری کاربردی دیده باشد. چرا که مدیریت غلط امور مالی، زیان‌های جبران ناپذیری در کوتاه مدت و بلند مدت به تجارت شما وارد می‌کند. یک راه دیگر این است که خودتان دست به کار شوید و بادانلود آموزش حسابداری، شروع به یادگیری مبانی آن کنید. این نوشتار را بخوانید تا متوجه شوید حسابداری اصولی چگونه به کمک کسب و کار شما می‌آید.

 

کاربرد حسابداری در راه اندازی کسب و کار             

از قدم‌های اصلی و اولیه در راه اندازی کسب و کار، داشتن سیستم حسابداری منظم است. آموزش حسابداریبه شما کمک می‌کند بتوانید:

1.       ساختار مناسبی برای کسب و کارتان تعریف کنید.

2.        با تحلیل مالی صحیح، مدل درآمد‌زایی برای شرکت طراحی کنید.

3.        با دید درستی که از امور مالی به دست میاورید، می‌توانید انتخاب کنید که کدام نرم افزار حسابداری برای شما مناسب است.

باید مطمئن شوید که ساختار مالی شما با قوانین دولتی مطابقت دارد تا بعداً به مشکل بر نخورید. حسابرسی هزینه‌های روزانه‌ی شرکت‌تان موضوع مهم دیگریست که با آموزش‌ حسابداریبه راحتی از پس آن بر خواهید آمد. دقت کنید که باید حساب هزینه‌های شخصی‌تان را از هزینه‌های شرکت جدا نگه دارید.

 

کاربرد حسابداری در پیشبرد کسب و کار کوچک

وقتی کسب و کار شما بالاخره پا گرفت باید تلاش کنید که فرایند حسابداری و امور مالی‌تان به ثبات برسد. در حین کار با موارد جدیدی رو به رو می‌شوید که باید در حساب و کتاب‌تان لحاظ کنید. آموزش حسابداری کاربردیبه شما یاد می‌دهد که چگونه صورت وضعیت مالی درستی از کسانی که با شما کار می‌کنند، داشته باشید. می توانید صورت مالی تجارت خود را تحلیل کنید و بر اساس آن، ورودی‌ و خرو‌جی مالی شرکت را بسنجید. محاسبه و ثبت میزان حقوق و دستمزد کارکنان و پرداختی‌های شرکت، میزان مالیات پیش بینی شده برای یک سال کاری پیش رو، بستن حساب‌های شرکت در پایان هر سال و ارائه‌ی گزارش‌های لازم به سازمان‌های مالیاتی و دیگر سازمان‌های نظارتی از دیگر مواردی است که در آموزش حسابداریگنجانده شده وبه کمک کسب و کار شما می‌آید.

 

جایگاه حسابدار در کسب و کار در حال رشد

دیر یا زود به مرحله‌ای می‌رسید که زمان گسترش کسب و کارتان است. در این زمان نیاز دارید با بررسی الگوی گردش مالی‌‌تان بدانید در کدام بخش‌ها سوددهی بیشتری دارید و سرمایه‌گذاری در آن توجیه پذیر است. اگر به خوبی حساب و کتاب شرکت را نگه داشته باشید، می‌توانید با مروری بر نمودار فروش محصولات متفاوتی که عرضه می‌کنید، پر فروش‌ترین و سودآورترین‌ آن‌ها را شناسایی کنید. علاوه بر آن، یک سیستم حسابداری قوی در کسب وکار، با اطلاعاتی که فراهم می‌آورد به  شما کمک می‌کند پیش‌بینی مالی لازم را انجام دهید و بر اساس داده‌ها، تصمیمات مهم را با اطمینان بالاتری بگیرید. برای استفاده‌ی بهینه از این داده‌ها نیاز دارید بدانید چگونه اطلاعاتی که در اختیار دارید را تحلیل کنید. بخش مهمی از آموزش حسابداری کاربردیبه تحلیل داده اختصاص دارد. زیرا فرایند حسابداری در واقع چیزی جز داده‌های مختلف در اختیار شما نمی‌گذارد که به خودی خود ارزش چندانی ندارد. این شما هستید که به عنوان مدیر کسب و کار باید با تحلیل این داده‌ها به آن ارزش ببخشید و بتوانید در جهت پیشرفت کارتان از آن‌ها استفاده کنید. دانش حسابداری کاربردی هم‌چنین به شما کمک می‌کند که بودجه‌ی کاریتان را تعریف کنید. پیش بردن امور شرکت و رشد دادن کسب و کار بدون برنامه‌ریزی برای بودجه امکان پذیر نیست. باید برای رسیدن به اهداف مالی کوتاه مدت و دراز مدت شرکت‌تان، برنامه‌ی دقیقی برای بودجه‌ای که در اختیار دارید تهیه کنید.

مواردی که گفته شد تنها بخشی از اثرات مفید و کاربردی آموزش حسابداریبرای صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط است. اگر تصمیم گرفته‌اید که حسابدار استخدام نکنید،حتماً به فکر دانلود آموزش حسابداریباشید تا به تدریج مهارت‌های یک حسابدار را بیاموزید. این نکته را در نظر داشته باشید که درست است که با به عهده گرفتن امور مالی،بخش بزرگی از هزینه‌هایتان را حذف می‌کنید ولی وقت زیادی از شما گرفته می‌شود. پس همیشه باید بدانید که چه زمانی نیاز دارید از یک حسابدار خبره کمک بخواهید.پس از گذر از مرحله‌ی راه‌اندازی کسب و کار، می‌توانید برای مدتی یک نفر حسابرس که حقوق درخواستی پایینی دارد برای نگهداری حساب و کتاب استخدام کنیدتا به طور روزانه درآمد و هزینه‌ها را ثبت کند و شما را در جریان گزارشات قرار دهد.

ایجاد دفترچه تلفن در نرم افزار هلو

یکی از مهمترین بخشهای نرم افزار هلو معرفی طرف حسابهاست یا همان بدهکاران و بستانکاران. در این بخش شما می توانید از بخش امکانات اطلاعات این اشخاص را درج در دفتر تلفن کرده و با یک کلیک تمام مشخصات مشتریان خود را پرینت کنید. در قسمت دفتر تلفن نرم افزار هلو دو منو به نامهای اطلاعات و گزارش وجود دارد.

تلفن جدید: در این قسمت اطلاعات شخص جدید از قبیل نام، نام اختصاری تلفن همراه و غیره را وارد کنیم. برای اصلاح یا حذف اطلاعات ثبت شده می توانیم از قسمت اصلاح و یا حذف تلفن استفاده کنیم.

تعریف گروه : با استفاده از این امکان می توانید افرادی که می خواهید اطلاعات آنها را در نرم افزار هلو ثبت نمایید، گروه بندی سپس هنگام ثبت اطلاعات هر شخص را در گروه مربوطه قرار دهید. با انجام این کار، گزینه نمایش بر حسب یک گروه خاص را انتخاب و فقط اطلاعات افراد مربوط به آن گروه را مشاهده کنید.

درج در طرف حساب : در این قسمت می توانید شخصی را که اطلاعات او در دفتر تلفن ثبت شده بعنوان طرف حساب ثبت نماییم .

منوی گزارش دفتر تلفن در نرم افزار حسابداری هلو : با انتخاب این گزینه می توانید با تعیین شروع از افرادی که اطلاعات آنها را در برنامه ثبت نموده اید، گزارش تهیه کنید. این بخش بسیار مناسب برای شرکتهایی که تعداد مشتریان بالایی دارند و میخواهند تمام مشخصات آنها را برای درج فاکتورهای رسمی یا غیر رسمی در اختیار داشته یا در پایان دوره مالی برای تماس با آنها و درخواست تسویه حساب با یک گزارش اطلاعات آنها از قبیل تلفن، همراه، نشانی یا نام طرف تماس آنها را در اختیار منشی یا مامور وصل قرار دهند. به همین دلیل این امکان از ابتدا در نرم افزار هلو پیش بینی و قرار گرفته است.

امکانات نسخه فروشگاهی کد ۱۱ نرم افزار هلو

 

نرم افزار حسابداری هلو

ورود اطلاعات طی دوره در نرم افزار هلو

پس از ورود اطلاعات اول دوره به سراغ ورود اطلاعات طی دوره در نرم افزار هلو به سراغ مرحله اول کار یعنی صدور فاکتور می رویم برای این کار می توانیم یکبار F3 را انتخاب نموده تا برگه فاکتور برای ما ایجاد گردد. نام طرف حساب را انتخاب می نمائیم. چنانچه نام طرف حساب در لیست طرف حساب ها موجود نباشد می توانیم با استفاده از کلید فوری یا دو بار F7 نام طرف حساب جدید را تایپ نمائیم. برای آنکه نام کالا در قسمت نام کالا مشاهده شود یکبار کلیک نموده و حرف اول کالا را تایپ می نمائیم .

پس از انتخاب نام کالا در نرم افزار هلو، تعداد خریداری شده را تایپ کرده قیمت آن را ثبت می نمائید. پس از دو بار اینتر می توانیم در ردیف بعدی نیز نام کالای بعدی را تایپ نمائیم . به همان ترتیب چنانچه فی واحد رقمی متفاوت با رقم تایپ شده وجود داشته باشد می توانیم آنرا تغییر دهیم. در غیر اینصورت تغییری صورت نمی پذیرد . پس از ثبت کالاها از گزینه تائید و یا کلید F2 می توانیم استفاده نمائیم.

چنانچه تخفیفی ارائه شده باشد در قسمت تخفیف چه از لحاظ درصد چه از لحاظ مبلغ، می توانیم آن را ثبت نمائیم. چنانچه بخواهیم تخفیف را درصدی ثبت نمائید با استفاده از مربع سه نقطه اینکار صورت می پذیرد، چنانچه بخواهیم تخفیف بصورت مبلغ ثبت شود، در ردیف تخفیف عدد مورد نظر را تایپ می نمائیم . چنانچه کلیه مبلغ بصورت نسیه باشد فقط کافیست در قسمت نسیه یکبار کلیک و کلید space را انتخاب نمائید.

سپس فاکتور را تائید می کنیم . حال فاکتور دیگری را نیز ثبت می نمائیم. امکان دارد فاکتور بعدی بصورت تسویه چکی نقدی خرج چک و یا بصورت نسیه باشد. ابتدا مبلغ را وارد می نمائیم . چنانچه مبلغ تخفیف وجود داشته باشد، در غیراینصورت مبلغ تخفیف نیز ثبت نمی گردد. در قسمت چک معرفی چک یا F6 شامل چکهایی می باشد که از دسته چک صاحب موسسه به مشتریان طلبکار پرداخت گردیده است با انتخاب این کلید می توانیم چکهای صادره شده به آقای بهادری را ثبت نمائیم .

تاریخ صدور- تاریخ سررسید – شماره چک – شماره حساب و مبلغ را تایپ می نمائیم . چنانچه بخواهیم دو فقره چک به اقای بهادری پرداخت نمائیم . تنها کافیست کلید جدید یا F7 را انتخاب نمائیم . با استفاده از دو کلید قبلی و بعدی، می توانیم چک های ثبت شده را مشاهده و پس از اطلاع از صحیح بودن چکها آنرا تائید نمائیم . حال چنانچه بخواهیم علاوه بر چکهای صاحب موسسه از چکهای مشتریان به آقای بهادری خرج نمائیم در قسمت خرج چک، گزینه لیست چکها یا F7 را تائید می نمائید. پس از مشاهده چکها، مشاهده می نمائیم که مبلغ چکها بیشتر از مبلغ طلبکاری آقای بهادری می باشد.

در غیر اینصورت فقط کافیست گزینه انتخاب را تیک نموده و تائید نمائیم . چنانچه مقداری از این فاکتور بصورت نسیه باشد، مبلغ آنرا نسیه تایپ نموده و اگر مقداری از آن را بصورت نقد پرداخت نموده باشیم در قسمت نقد یکبار کلیک و space را کلیک می نمائیم . اگر بخواهیم فاکتور و یا رسید آن در زمان تائید فاکتور چاپ گردد، گزینه چاپ رسید و گزینه چاپ فاکتور را تیک می نمائیم . سپس فاکتور را تائید می کنیم . همزمان با تائید فاکتور، رسید آن چاپ می شود.

حال فاکتور فروش را ثبت می نمائیم . ابتدا نام طرف حساب را انتخاب کرده در قسمت نام کالا یکبار کلیک می نمائیم. حرف اول نام کالا را کلیک کرده و تائید می کنیم ، چه تعداد از کالا فروخته می شود . تعداد موردنظر را تایپ و بهای هر یک قلم کالا را نیز تایپ می نمائیم . دوبار اینتر کرده چنانچه یک قلم کالای دیگر را به این فرد فروخته باشیم ، آن یک قلم کالا را در فاکتور قید می نمائیم . سپس تائید یا F2 را کلیک می کنیم . آیا به آقای محمدی درصدی تخفیف تعلق گرفته است و یا مبلغ تخفیف پرداخت شده، مبلغ و یا در مورد تایپ می کنیم، چنانچه از آقای محمدی چک دریافت نموده باشیم در قسمت چک ، معرفی چک یا F6 چکها را معرفی می کنیم .

دقیقا مانند اسناد پرداختی ، نام بانک را تائید کرده ، شماره چک را تایپ می کنیم . شماره حساب را تایپ کرده و مبلغ را ثبت می کنیم . در این قسمت نیز چنانچه دو فقره چک دریافت شده باشد ، گزینه جدید را کلیک می نمائیم . با استفاده از دو کلید قبلی و بعدی می توانیم چکها را مشاهده نمائیم و تائید می نمائیم .به طور مثال میزان مبلغ باقی مانده ۲۷۰،۰۰۰ ریال است . آیا آقای محمدی این مبلغ را بصورت نسیه با ما تسویه می نماید و یا مقداری از آن را نقدا پرداخت می کند و باقی را در آینده می پردازد .

میزان مبلغ نقد را تایپ کرده و مابقی را بصورت نسیه قرار است بپردازد . پس در این قسمت یکبار کلیک و space را کلیک می نمائیم . چنانچه بخواهیم فاکتور فروش چاپ شود تیک چاپ فاکتور را می گذاریم باقی بماند و تائید می نمائیم . حال اگر یکی از خریداران ما کالایی را بخواهد مرجوع نماید و یا ما بخواهیم کالای خود را مرجوع نماییم با استفاده از برگشت از خرید یا برگشت از فروش می توانیم این کار را انجام دهیم.

001 300x212 - ورود اطلاعات طی دوره در نرم افزار هلو

ورود اطلاعات طی دوره در نرم افزار هلو

ابتدا نام طرف حساب را انتخاب می نمائیم . سپس برگه مرجوعی مناسب را انتخاب کرده در صفحه فاکتور یکبار راست کلیک می نمائیم. سپس گزینه انتخاب کالا از لیست را انتخاب می نمائیم. کالاهایی را که آقای محمدی خریداری نموده است قابل مشاهده است. کدام کالا را مرجوع می نماید. انتخاب افزودن به لیست و تائید می نمائیم از کالای فوق چه تعداد را مرجوع نموده است.

تعداد موردنظر را تایپ اینتر و تائید می نمائیم . آیا بصورت نسیه بوده است یکبار spase را انتخاب کرده و تائید می نمائید. چنانچه بخواهیم مانده حساب هر یک از اشخاص را مشاهده نمائیم، اگر داخل فاکتور باشیم یکبار راست کلیک کرده، گزینه نمایش دفتر معین طرف حساب را انتخاب می نمائیم و یا در هر قسمت از نرم افزار هلو که باشیم کلید ctrl+M را همزمان با هم فشرده تا معین اشخاص مشاهده شود. شخص مورد نظر را انتخاب کرده، تهیه گزارش و میزان طلب و یا بدهی شخص را مشاهده می کنیم .

چنانچه بخواهیم ببینیم در فاکتور فروش ۱ ، چه اقلام کالایی را به ایشان فروخته ایم تنها کافیست قبل از تهیه گزارش، گزینه نمایش معین همراه کالا و اسناد را تیک دار نمائید . همانطور که مشاهده می شود به چه قیمتی و میزان طلب و بدهکاری فرد نیز قابل مشاهده است ، آیا وجهی را از ایشان دریافت کرده ایم ، آیا چکی را از ایشان دریافت کرده ایم و یا تخفیفی را به ایشان ارائه نموده ایم . تمامی موارد قابل مشاهده می باشد . چنانچه بخواهیم موجودی کالای خود را مشاهده نمائیم . اگر داخل فاکتور قرار گرفته باشیم ، یکبار راست کلیک و گزینه نمایش کاردکس کالا را انتخاب می نمائیم .

چه کالایی را می خواهیم مشاهده نمائیم . کالای موردنظر را انتخاب کرده ، تائید می نمائیم . همانطور که مشاهده می نمائید میزان موجودی ابتدای دوره کالا ، خریدی که صورت گرفته است ، فروشی که صورت گرفته است ، همچنین برگشت از فروش قابل مشاهده است و تعدادی که در این لحظه در انبار موجود است، حال چنانچه بخواهیم با بدهکاران یا بستانکاران خود در همان روز و یا در روزهای آینده تسویه نمائیم از فاکتور در نرم افزار هلو خارج شده از منوی عملیات مالی گزینه امورمالی اتوماتیک را انتخاب نموده، گزینه پرداخت به طرف حساب را انتخاب می نمائیم .

به چه شخصی، نام طرف حساب را انتخاب نموده سابقه مشتری میزان طلب وی را نشان می دهد، چه مقدار از طلب وی را می خواهیم تسویه نمائیم . مبلغ پرداختی را تایپ، گزینه ادامه را انتخاب نموده، در ابتدا در قسمت خرج چک، لیست چکها، چکها را مشاهده می نمائیم . آیا چکی مناسب آقای بهادری در این قسمت وجود دارد که بتوانیم بدهی وی را تسویه نمائیم . مبلغ یک چک و سررسید آن کمتر از میزان طلب و بستانکاری آقای بهادری می باشد. آنرا انتخاب نموده تائید می کنیم . ۱۸۰،۰۰۰ ریال باقیمانده آقای بهادری را به چه شکل میخواهیم تسویه نمائیم .

آیا چک شرکت را پرداخت می نمائیم و یا بصورت نقدا با ایشان تسویه می کنیم . مقدار ۱۰۰،۰۰۰ ریال آنرا در یک فقره چک به ایشان می پردازیم و مابقی را نقدا پرداخت می کنیم و تائید می کنیم . آیا میخواهیم هزینه ای را پرداخت کنیم؟ چنانچه بخواهید هزینه ای را که مربوط به موسسه است، پرداخت نمائیم ، گزینه پرداخت را انتخاب ، نوع حساب ، نوع هزینه را انتخاب و مبلغ پرداختی را تایپ ، چنانچه بصورت نقد ، چک و یا خرج چک باشد نوع آنرا نیز مشخص می نمائید، در آخر تائید می کنید. چنانچه بخواهیم چکهای خود را مشاهده نمائید. چه چکهای دریافتنی، چه چکهای پرداختنی از منوی گزارشات، گزارش چکها را انتخاب می نمائیم . کلیه چکها مشاهده میشود، سه فقره وصول نشده و یک مورد چک خرجی می باشد .

جهت وصول چک ، چکهای به حساب خوابانده شده ، چکهای برگشتی از این قسمت خارج و در بخش عملیات مالی ، گزینه چکها می توانیم ، کلیه عملیات مربوط به چکها را انجام دهیم . لیست چکهای پرداختی جهت اعلام وصول در نرم افزار هلو تنها کافیست چکهای موردنظر را انتخاب و تائید نمائیم. چکها را بصورت اتوماتیک از لیست چکهای پرداختنی کسر و بصورت وصولی ایجاد میشود. لیست چکهای دریافتی جهت وصول نقدی: چنانچه بخواهید چکی را به حساب بخوابانید، گزینه لیست چکهای دریافتی جهت بحساب خواباندن را انتخاب، نام بانک مربوطه را که قرار است چکها را در آن حساب قرار دهیم انتخاب و چک مورد نظر را نیز انتخاب می نمائیم.

حال چنانچه در قسمت لیست چکهای به حساب خوابانده شده جهت اعلام وصول، چکها را بخواهید مشاهده نمائید چکی را که واگذار نموده ایم قابل مشاهده است و در سر رسید می توانیم آن چک را بصورت وصولی تائید نمائیم . همچنین چکهایی که جهت اعلام برگشت به طرف حساب، چکهای دریافتی واگذار شده جهت اعلام به برگشت به صندوق، لیست چکهای خرج شده جهت اعلام برگشت به صندوق و یا لیست چکهای پرداختنی وصول نشده خودمان جهت اعلام برگشت را نیز، می توانیم به همان ترتیب انتخاب و تائید نمائیم .

چنانچه در بخش گزارشات، گزارش چکها، چکهای دریافتی و خرج شده را مشاهده نمائیم، دو فقره چک وصول نگردیده، یک فقره چک خرجی و یک فقره چک وصول نشده، مشاهده میگردد ، چنانچه بخواهیم گزارشات مربوط به عملیات ثبت شده در نرم افزار هلو را مشاهده کنیم ، در بخش نمایش بصورت فاکتور، چنانچه بخواهیم از فاکتوری دوباره پرینت بگیریم ، این گزینه را انتخاب ، تهیه گزارش را انتخاب کرده و فاکتور مورد نظر را مشاهده می کنیم ، همانطور که مشاهده می شود ، نام شرکت، لوگو و یا آدرس آن در فاکتور مشاهده نمی گردد، برای اینکار از این قسمت خارج شده ، از منوی تنظیمات مدیریتی، تنظیمات چاپ فاکتور را انتخاب کرده ، در قسمت تنظیمات فاکتور نمونه یک ، بر روی بعلاوه (+) کلیک ، تنظیمات فوقانی فاکتور را انتخاب ، گزینه انتخاب آرم را کلیک می نمائیم .

زمانی می توانیم از این گزینه استفاده نمائیم ، که از قبل آرم را اسکن نموده و داخل سیستم موجود باشد . لوگوی موردنظر را انتخاب کرده ، در قسمت سرتیتر، نام شرکت مورنظر را ثبت می نمائیم . سپس از سمت چپ صفحه ، گزینه تنظیم انتهای فاکتور را انتخاب نموده ، در قسمت توضیحات انتهای فاکتور، آدرس و شماره تلفن مورد نظر را تایپ می نمائیم . سپس تائید کرده ، از بخش گزارشات ، گزارش فاکتور ، نمایش بصورت فاکتور ، فاکتورها را مشاهده می نمائیم . همانطور که مشاهده می نمائید ، لوگوی شرکت ، آدرس و نام شرکت در فاکتور ثبت گردید.

برای مشاهده سود هر قلم کالا، از بخش گزارشات ، گزارش فاکتور ، نمایش بصورت ستونی را انتخاب، انتخاب نوع فاکتور ، فاکتور فروش را انتخاب ، تائید نموده، در بخش گزارش پیشرفته یکبار کلیک و از سمت راست ، گزینه سود را مشاهده و تیک دار می نمائیم . سپس پیش نمایش و یا F2 را کلیک و کلیه فاکتورهای فروش ، با سود هر قلم کالا را مشاهده می نمائیم . جمع کل سود نیز در پایین صفحه قابل مشاهده است ، چنانچه بخواهیم سود کلی را مشاهده نمائیم ، از بخش گزارشات در نرم افزار هلو، حسابداری ، نمایش سود را انتخاب می نمائیم ، سود کلی نیز قابل مشاهده است . چنانچه موسسه بخواهد مانده صندوق یا مانده بانک خود را مشاهده نماید ، از بخش گزارشات حسابداری در نرم افزار حسابداری هلو ، گزینه معین صندوق را انتخاب نموده و تهیه گزارشات را کلیک می نمایید.

مانده صندوق را در همان روز نشان میدهد. چنانچه بخواهیم مانده بانک را مشاهده نمائید. در بخش گزارشات حسابداری، ریز عملکرد بانک را انتخاب ، بانک موردنظر را که قرار است موجودی آنرا در تاریخ مشخص ، مشاهده نمائیم انتخاب و تهیه گزارش را کلیک می نمائیم . چنانچه از بخش گزارشات بخواهیم دفتر روزنامه را مشاهده نمائیم از منوی حسابداری گزینه دفتر روزنامه را انتخاب می نمائید . کلیه مواردی را که ثبت نموده ایم ، در اینجا قابل مشاهده است . چنانچه بخواهیم فروشهای خود را بصورت کلی مشاهده نمائیم ، از بخش گزارشات، گزارشات آماری، گزینه فروش ایام را انتخاب کرده، کلیه فروشها در یک ماه خاص قابل مشاهده است ، چنانچه بخواهیم ترازی از اطلاعات ثبت شده مشاهده نمائید ، در بخش گزارشات ، حسابداری ، تراز آزمایشی را می توانید مشاهده نمائیم، چنانچه بخواهیم فاکتور خاصی را اصلاح نمائیم، در بخش اصلاحات ، فاکتور ها، فاکتور موردنظر را انتخاب و تائید می نمائیم . چنانچه نام طرف حساب اشتباها بصورت نام آقای احمدی ثبت شده باشد ، اما فاکتور برای آقای محمدی باید باشد ، تنها کافیست از گزینه اصلاح نام طرف حساب استفاده نمائیم . چنانچه هر قلم کالا اشتباها ثبت شده باشد و یا نام آن را بخواهیم تغییر دهید از کلید اصلاح و یا اگر بخواهیم امورمالی اتوماتیک را تغییر دهیم از گزینه حذف، حذف و نمایش می توانیم استفاده نمائیم.